Infoblad november
Nyckelutlämning i tvättstugan:
Boka via hemsidan eller bokningstavlan i tvättstugan. Hör av dig till bokning@brfbrg99.se – senast två dagar innan hyrperioden – för kod till nyckelbox i tvättstugans entré. Nyckeln kan hämtas från kl. 13.00 samma dag som lägenheten hyrs och lämnas åter i nyckelboxen senast 12.00 efter hyrperioden. Kontrakt (som finns vid nyckelboxarna) fylls i och lämnas i Maja Josefssons brevlåda på Lyckebyvägen 18, 2 tr i samband med att nycklarna lämnas tillbaka i nyckelboxen.
Ange namn, stora/lilla/lokal och datum för hyrperioden vid swish. Vill du betala kontant, lägg betalning i ett kuvert tillsammans med påskrivet kontrakt. I största möjliga mån kontrollerar ansvarig för gästlägenheterna/lokalen städningen. Vid klagomål på städning, skador eller behov av påfyllning av toapapper, städmaterial etc. kontakta bokning@brfbrg99.se .
Städdag: Lördagen 11/11 10-13 hjälps vi åt att underhålla vår fastighet. Vi möts i portalen där arbetsuppgifter fördelas. Städdagen avslutas med föreningspub i lokalen 13-17. Det bjuds på varm mat och dryck, öl, vin och punsch finns att köpa till självkostnadspris.
Föreningsglögg: 1/12 blir det glöggmingel i föreningslokalen med start 18:00.
Snöskottare sökes: Vi söker snöskottare, ersättning om 999:- utgår men framförallt sparar vi in pengar genom att inte behöva köpa in tjänsten extern. Bli en föreningshjälte – greppa en spade. Maila boende@brfbrg99.se om det är just du som håller rent utanför egen dörr i vinter.
Cykeltvätt: Fram till dess att föreningens nya cykelverkstad med tvätt är klar uppmanar vi medlemmar att tvätta sina cyklar på gräsmattan istället för direkt på gatan.
Social samverkan: Föreningslokalen står fri att låna vid arrangerande av öppna aktiviteter för medlemmar i föreningslokalen – det viktigaste vi har i hårda tider är goda relationer. Så ta chansen och gör något kul för och med dina grannar.
Spara resurser och slipp markant avgiftshöjning.
Din månadsavgift betalar våra gemensamma avgifter. Din insats påverkar storleken på dessa avgifter. Vi står inför ett vägskäl. Antingen så gör vi en kollektiv insats för att minska våra utgifter i form av vatten, värme och sophantering och blir då en av få föreningar som kan parera inflationen utan avgiftshöjning. Eller så fortsätter vi i som vanligt till en kollektiv kostnad på 1,2 miljoner per år. Ni läste rätt. 1,2 miljoner eller i snitt drygt 6000:-/lgh och år. Genom komprimerad och effektiv sophantering och resurseffektivt nyttjande av vatten och värme ser vi det som möjligt att hålla tillbaka den kostnadsökningen. Så nu ber vi att ni agerar på precis det sätt ni skulle göra om ni bodde i ett eget hus. För det är faktiskt vad vi gör, bor i egna hus. Den enda skillnaden är att vi äger dem tillsammans. Så låt oss agera tillsammans. Och minns att tresiffriga förändringar av månadsavgiften kan innebära sexsiffriga förändringar på slutpriset vid en försäljning.
Mustiga hösthälsningar // Styrelsen
Skrivet av Administratör